fredag 19 augusti 2022

 Rektorerna har ordet v. 34

Vi har haft en mycket positiv skolstart med god närvaro och glada elever. Alla är inkluderade och väl mottagna och våra nya åk. 7:or är toppen. Vi påminner om att vi har mobilfria lektioner och luncher men att eleven får ha sin mobil på raster samt att det är viktigt att elevernas chromebooks förvaras i fodralet på rätt sätt.

Modersmålet startar på måndag 14.15-16.15 på skolan för berörda elever.

På onsdag startar våra profilerna och vi har också elevråd och DARK.

Njut av helgen och passa på att gå ut på augustifesten / Anders

Vi får också en ny rektor till Djäkneparksskolan och här kommer ett brev från henne:

Hej alla elever och vårdnadshavare!

Jag heter Josefin Eriksson och jag är ny rektor på Djäkneparksskolan, tillsammans med Anders. Jag jobbar min första dag den 10 oktober men jag har varit och hälsat på all personal nu innan skolstarten. Vilket härligt gäng jag kommer till, nu längtar jag bara efter att få träffa alla elever!

Jag är 43 år och min bakgrund är att jag är lärare i matematik och fysik från början, jag älskar att jobba i skolan och tyckte mycket om att vara lärare men rektor är enligt mig till och med ett ännu roligare jobb! Jag kommer från en tjänst som rektor på en gymnasieskola i stan där jag jobbat som rektor i sex år.

Jag bor i Lindö med min man och två killar som är 9 och 13 år gamla. På fritiden försöker jag träna, jag gillar att läsa och att umgås med vänner, men mycket tid går till att skjutsa runt mina barn på träningar 😊

Tiden går snabbt och snart är jag på plats, jag ser fram emot samarbetet på skolan och med alla vårdnadshavare – gemensamt skapar vi förutsättningar för att våra ungdomar ska lyckas i skolan!

Varmt välkomna att kontakta mig framöver 😊 Hälsningar Josefin


Viktiga datum lå 22/23

v. 35 Åk 7 till Simonstorp

13/9         Hemstudiedag med utvecklingssamtal

5/10         Friluftsdag

6/10-7/10         Studiedagar

v. 42-43         Prao åk 8

v. 44 Lov med lovskola mån-ons


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar